W Ostrowie można…

Jadąc do Ostrowa Wielkopolskiego programowo postanowiłem nie robić zdjęć, choć oczywiście, tak na wszelki wypadek, tak w razie Niemca, wziąłem mały fotograficzny notesik. Owszem, łapy świerzbiły, ale starałem się nie nadużywać spustu migawki. I zdaje się, że więcej niż dziesięciu fotografii, to w Ostrowie nie zrobiłem.

Noo ale, cóż można robić na początku czerwca w Ostrowie Wielkopolskim? Teraz już doskonale wiem. Można na przykład przez parę dni oglądać polskie filmy na Festiwalu Filmowym im. Krzysztofa Komedy. Ciekawy to festiwal filmowy, bo ukierunkowany na… muzykę. Filmową, a jakże!

W tym roku jury, w którym zasiada m.in. Jan Kanty Pawluśkiewicz, uznało, że najlepsza muzyka była w „Wołyniu”, więc to Mikołaj Trzaska zgarnął 30 tysięcy złotych. A za chwilę jeszcze pięć tysięcy od głównego sponsora festiwalu, firmy PUPIL Foods. Laureat usłyszawszy nazwę fundatora spodziewał się, jak oświadczył ze sceny, paru worków psich chrupek.

Gala kończąca festiwal była bardzo przyjemna – mało zadęcia, a sporo humoru, którego nie żałowali widzom jurorzy, organizatorzy, a także konferansjer, Paweł Sztompke.

Filmy festiwalowe w zdecydowanej większości widziałem już wcześniej, ale po prawdzie dopiero ten festiwal skłonił mnie do uważnego wysłuchania muzyki. A przy okazji się dowiedziałem, że Wojciech Smarzowski to rozrzutny reżyser, bowiem w całym „Wołyniu” muzykę Trzaski wykorzystał jedynie podczas kilku minut… napisów końcowych.

Aaa, przypomniało mi się, że widziałem jednak jeden film po raz pierwszy – „Beksińscy. Album wideofoniczny”. Powiadam Wam – znakomity dokument! A i muzyka w nim świetna.

Wniosek końcowy: jest co robić w Ostrowie Wielkopolskim w czerwcu. Całkiem niesłużbowo i zupełnie niefotograficznie.

Trofeum z Ostrowa Wielkopolskiego

Trofeum z Ostrowa Wielkopolskiego

~ - autor: bfcb w dniu 2017/06/14.

Skomentuj

 
