Zagadka przy okazji

Jakiś czas temu, miła pani Pia pracująca dla Europejskiej Agencji Środowiska skontaktowała się, by zapytać o warunki, na jakich mogłaby wykorzystać jedną z moich fotografii. Jak powszechnie wiadomo, jestem otwarty na wszelkie rozmowy, więc nie było najmniejszych problemów z porozumieniem. Miesiąc później, czyli dziś, dostałem efekt końcowy – biuletyn informacyjny na temat unijnej dyrektywy dotyczącej handlu prawami do emisji gazów cieplarnianych. A na jego okładce – fotografia mojego autorstwa (ta większa). 

I tu pojawia się okazja do postawienia zagadki. W jakim mieście wykonałem tę „okładkową” fotografię? Zgadnie ktoś? Wiem, łatwo nie będzie, bo mało charakterystycznych detali. Oryginalny kadr był trochę szerszy i zdradzał więcej elementów ułatwiających identyfikację lokalizacji. Pierwsza osoba, która w komentarzu do wpisu poda nazwę miasta, dostanie ode mnie selfiestick.

A tak na marginesie, czy jest jakaś polska nazwa na to urządzenie? Za wymyślenie czegoś oryginalnego i rozsądnego też powinna być nagroda.

Pomyślę o tym…

Okładka biuletynu: Application of the EU Emissions Trading Directive.

Okładka biuletynu: Application of the EU Emissions Trading Directive.

~ - autor: bfcb w dniu 2017/05/20.

komentarze 2 to “Zagadka przy okazji”

  1. Gratuluję publikacji. Nie umiem zgadnąć, co to za miejsce. Ale ostatnio też ktoś chciał moje zdjęcie, ale namówiłam go, aby najpierw ustalił , czy w ogóle może je użyć do swojej książki. Chodziło o dzieło sztuki zmarłego (niedawno) rzeźbiarza, a choć prawo do zdjęcia mam ja, to jednak, IMHO, prawami do jego publikacji dysponują też spadkobiercy. Książka to pewien konkretny kontekst, który może nie pasować do kontekstu rzeźby.
    Fotowysięgnik? 🙂 Buhaha…

    • Fotka z okładki została zrobiona ze szczytu wieży, w której Prusacy przechowywali do 1914 r. sporą część złota uzyskaną od Francji po wojnie 1870/1871 r. A ta przechowywana w wieży część była warta, według dzisiejszych warunków jakieś 500-600 milionów euro. Wieża to Juliusturm w cytadeli Spandau, czyli Berlin 🙂

Skomentuj

 
