Powrót do Zimy

Jesienią ubiegłego roku fotografowałem zimę,  a właściwie Zimę, bo taki tytuł nosi ostatnia płyta New Model Army. Rzecz jasna nie płytę fotografowałem, ale zespół wykonujący muzykę na niej zawartą. Rzecz działa się 12 października w gdyńskim klubie Ucho.  Jak zawsze w takich razach uwierał mnie dylemat – bardziej fotografować, czy może raczej słuchać. I znów stanąłem w mało komfortowym rozkroku. Trochę zdjęć zrobiłem i trochę posłuchałem. Nie mam wyjścia chyba muszę chodzić dwukrotnie na koncert tego samego zespołu – na jednym będę słuchał, a na drugim fotografował.

Koncert w Uchu udał się bardzo, bo też Justin Sullivan jest gościem szybko łapiącym kontakt z publicznością, a tworzona przez jego zespół muzyka też do trudnych w odbiorze nie należy. Huśta słuchaczami ciskając ich od nastroju zamyślenia po rewolucyjną furię. Materiał na płycie Winter wybitnie sprzyja takiemu rozchwianiu, bo obok energetycznego Burn the Castle mamy też wolniejsze, ale emocjonalnie niepokojące Part the Waters. Jako całość płyta jest jednak raczej dynamiczna, a w dodatku ma surowe brzmienie – tak jak lubię. Ilekroć ją odtwarzam mam wrażenie, że to raczej zapis próby niż studyjnego cyzelowania dźwięków. Emocje, zaangażowanie, gniew, bunt, złość, żal, współczucie – może właśnie dzięki  chropawości dźwięków wyraźniej czuje się to wszystko w muzyce płynącej z głośników. Tak, zdecydowanie podoba mi się ta płyta. A dostałem ją w prezencie od koleżanki, kilka dni przed koncertem. Może kto ją zna – Ania z Nulka Szyje (https://www.facebook.com/anna.michno.940) Nie dość, że utalentowana, to jeszcze hojna! Dziękuję Aniu!

Pod sceną w Uchu obiecałem sympatycznym nieznajomym, że za jakiś czas udostępnię w sieci kilka zdjęć z koncertu. W związku z tym, że „jakiś czas” z pewnością już minął, chyba nawet parę razy, wrzucam obiecane fotografie.

Kiedy tak na nie patrzę to, mimo upływu czasu, wciąż mam w głowie muzykę, którą wówczas grał Justin Sullivan z kolegami. Słucham jej znów od kilku dni podczas komputerowego obrabiania stert komunijnych fotek. Przyniosłem sobie z półeczki płytowej Thunder and Consolation, The Love of Hopeless Causes, Raw Melody Men i parę innych. Wszystkim fanom NMA życzę podobnie spędzonych dni.

PS. Zdarzyło się też tak, że zaczepiła mnie w mieście znana mi z widzenia pannica. Poprosiła o przesłanie e-mailem paru zdjęć z tegoż koncertu NMA, bo była i widziała mnie z aparatem. Czemu nie – wysłałem. Myślicie, że dostałem od pannicy Agnieszki zwrotnego e-maila z jednym choćby słowem, bo ja wiem, może „dziękuję”?

Życie

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_27sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_21sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_12sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_17sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_11sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_32sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_23sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

EPNv700_IFD1600_01_35sm

New Model Army w gdyńskim klubie Ucho, 12 października 2016 r.

~ - autor: bfcb w dniu 2017/05/10.

komentarzy 6 to “Powrót do Zimy”

  1. Świetne zdjęcia. Uwielbiam bw, a bw świetne, to już uczta dla oczu. Miło cię widzieć w zdrowiu.

Skomentuj

 
