Z zazdrością i radością

Z zazdrością słucham jak mój syn rozmawia ze światem zewnętrznym po angielsku. Niby ja też rozmawiam, ale nie bardzo ochoczo, bo mam pełną świadomość swoich językowych niedoskonałości. Wolę czytać, bo zawsze bez pośpiechu mogę sięgnąć do słownika by sprawdzić nowe słówka.

Syn może śmiało rozmawiać. I nie dlatego, że nie zna swoich językowych słabości, bo je zna. Ale ma ich na tyle niewiele i na tyle nieistotnych, że może bez kompleksów rozmawiać. No i chętnie to robi. A ja wtedy pęcznieję z dumy, że mam takiego zdolnego syna.

Jakoś tak w połowie grudnia przybył mi jeszcze jeden powód do pęcznienia. Mój młodzieniec zajął w swojej kategorii wiekowej pierwsze miejsce w „Wielkim teście języka angielskiego” zorganizowanym przez ETS Globar. Celem tej organizowanej od kilku lat imprezy jest promocja Common European Framework of Reference (CEFR), czyli Ramowego Opisu Kompetencji Językowych stworzonego przez lingwistów w Radzie Europy.

To, że chłopak zajął w swojej grupie pierwsze miejsce, to jedno i można by pokpiwać z tego sukcesu na skalę powiatowego miasteczka, ale jest jeszcze i druga sprawa – zdobycie maksymalnej liczby punktów. Tylko dwie osoby nie popełniły ani jednego błędu, w tym mój syn. A zabawne w całej sytuacji jest to, że druga osobą, która też bezbłędnie wypełniła test, był.. kolega z klasy mojego syna.

Na ceremonii wręczenia nagród w naszym ratuszu przedstawiciele organizatora testu oraz prezydent miasta, który objął imprezę honorowym patronatem, uściskali łapki dumnych chłopaków i laureatów pozostałych kategorii wiekowych. A ja to uwieczniałem fotograficznie.

Uradowany i… zazdrosny.

08_dsc5508ab

Z prezydentem Krzysztofem Hildebrandtem

03_dsc5495ab

Z przedstawicielem organizatora

011_dsc5432ab

Ze współnagrodzonym kolegą

010_dsc5505ab

Z lokalnymi mediami

~ - autor: bfcb w dniu 2016/12/24.

komentarze 3 to “Z zazdrością i radością”

  1. Brawo! Znam ten rodzaj rodzicielskiej satysfakcji i uważam, że jest się czy pochwalić! Wszystkiego najlepszego i kolejnych sukcesów!

Skomentuj

 
